בעיות עור בקרב כלבים

פרווה בריאה היא פרווה מבריקה וחיונית. אצל כלבים בריאים ללא בעיות עור מיוחדות, הפרווה מקבלת את המראה שלה כתוצאה משני גורמים:

  • הראשון הוא גורמים פנימיים – תזונה נכונה.
  • השני הוא גורמים חיצוניים – טיפול בפרווה ומניעת טפילים.

כדי לשמור על פרוות הכלב ועל עורו בריאים, עליו לקבל מזון מאוזן הכולל חומצות שומן כמו אומגה 3 ואומגה 6. ניתן לתגבר גם באמצעות תוספי מזון אשר ניתן לרכוש בחלק מהמרפאות הווטרינריות וכמובן שגם במרפאה שלנו.

בנוסף, חשוב להקפיד על טיפול תקופתי נגד קרציות ופרעושים. כיום השוק מלא בתכשירים קלים לשימוש ואף יעילים. אם אתם מתקשים לבחור, תוכלו להתייעץ איתנו ולקבל מאיתנו המלצה על החומר או המוצר שיתאים לכלבכם בצורה מיטבית.

דרך נוספת שתשמור על פרוות הכלב ואף על ניקיון עורו היא הברשה סדירה – במיוחד אצל כלבים בעלי פרווה ארוכה. ההברשה מונעת היווצרות קשרים, מסייעת בנקיון העור ומונעת התפתחות של מחלות עור שונות הנגרמות כתוצאה מהצטברות של לכלוך או אבק.

דעו כי רחיצה תכופה של כלבכם אינה מומלצת כיוון שהיא מסירה את שכבת השומן הטבעית של הכלב, זו שמגנה על עורו. מומלץ לרחוץ כלב לא יותר מפעם בחודשיים ולהשתמש בשמפו מיוחד המיועד לכלבים.

ישנן בעיות עור נפוצות בקרב כלבים:

  • אלרגיה לפרעושים – לרוב נגרמת מעקיצת פרעוש ובאה לידי ביטוי בקרחות וגירוד תמידי הממשיך גם לאחר שהושמדו הפרעושים. אל תוותרו על טיפול וטרינרי מקצועי והולם, למרות שלל התכשירים הקיימים כיום בשוק. אין לנו ספק שתרצו שאיש מקצוע יראה את עורו של הכלב ויאבחן את הבעיה בצורה מדויקת.
  • דמודקס – טפיל מיקרוסקופי שחי בזקיק שיער הכלב וגורם לקרחות בפרווה. הטיפול בבעיה זו כולל זריקות ותרופות להשמדת הטפיל.
  • אלרגיה למזונות שונים – לא מעט כלבים מפתחים בעיות עור כתוצאה מאלרגיה למזונות שונים. הטיפול השכיח ביותר הוא החלפת המזון הבעייתי, בשילוב נטילת תרופות אנטי אלרגיות.
  • בעיות עור הורמונאליות – גם בעיות הורמונאליות בקרב כלבים עשויות להשפיע על העור ולגרום לקרחות. אבחון זה נעשה באמצעות בדיקת דם והטיפול לרוב יכלול תרופות לאיזון הורמונאלי.

איך יודעים?

אדמומיות, בליטות, גירוד בלתי פוסק ורגישות למגע – כל אחד מהם בנפרד ועל אחת כמה וכמה שילוב של כמה מהתסמינים הללו אמור להדליק אצלכם, הבעלים, נורה אדומה. תוכלו לקבוע תור למרפאה ולקבל מאיתנו אבחון וטיפול מדויק לכלבכם.

אנחנו כאן בשבילם וגם בשבילכם.

המלצות מטופלים

מאמרים נוספים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם